3+1 weboldal típus

Weboldal típusok

Milyen weboldal típusokat különböztetünk meg és miben térnek el egymástól? Melyik weboldalt kinek és mikor ajánljuk? Összegyűjtöttem 3+1 típust!

1. Egyoldalas weboldal 

    Kisvállalkozók, egyéni vállalkozók bemutatkozására tökéletes megoldás az egyoldalas weboldal. Ilyen esetben nincsenek különféle aloldalak, hanem a menüpontok az oldalon belül navigálnak a megfelelő részhez. Itt kicsit kevesebb a lehetőség, mint egy többoldalas weblapnál, de természetesen itt is helye van a különféle űrlapoknak vagy akár az időpontfoglaló rendszernek. Egyszerű de nagyszerű megoldás ez a weboldal típus!

    2. Többoldalas weboldal

      Ez a leggyakoribb és a legnépszerűbb, és talán ez fedi le legjobban egy cég igényeit. Egy főoldal és több aloldal szerepel itt, akár időpontfoglaló rendszerrel, bloggal, galériával, feliratkozási lehetőséggel stb. A vállalkozások számára tökéletes megoldás, hiszen itt be tudnak mutatkozni, részletes leírást lehet adni a különféle szolgáltatásokról és munkafolyamatokról, be lehet mutatni a referenciákat is. Jól lehet szegmentálni a különféle tartalmakat, és elég sokat lehet nyújtani a felhasználóknak is.

      3. Webshop

        A webshopok és webáruházak technikailag egy kicsit speciálisabbak, hiszen rengeteg funkcióra van itt szükség. Úgymint fizetési és szállítási lehetőség, előfizetéses rendszer kiépítése. A webshopok elkészítési és fenntartási költségei is magasabbak, több logisztikát igényelnek, ráadásul több szabálynak kell megfelelniük. A webshop értelemszerűen azoknak ajánlott, akik online szeretnék értékesíteni termékeiket, amik lehetnek fizikai termékek vagy akár online kurzusok is. Egy webshop vagy webáruház méretét tekintve lehet egy termékes is, de lehet több ezer termék is az oldalon. 

        +1 Landing page

        A landing page egy kicsit különbözik a többitől. Itt egy célja van az oldalnak, és csak arra fókuszál! Ez a cél lehet egy feliratkoztatás, vagy egy szolgáltatás vagy csomagajánlat értékesítése. Itt nincsenek fenti menüpontok, hiszen nem szeretnénk, ha a látogató átmenne egy másik aloldalra. Jellemzően a landing oldalak időszakosak, illetve csak hirdetésekből érkeznek ide látogatók, nem pedig organikusan. Egy kampány sikeréhez elengedhetetlen! 

        A megfelelő weboldal típus kiválasztásához jó üzleti modell szükséges, érdemes átgondolni a marketing és értékesítési stratégiákat is. Például egy új landing pagere akár negyedévente is szükség lehet a kampányok miatt, illetve nem biztos hogy minden fajta értékesítésre szükséges a webáruház.

        Neked milyen weboldalra lenne szükséged? Kérj árajánlatot weboldal készítésre és SEO szövegezésre!

        Adri

        Szenkovits Design